Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen in de webshop is erg makkelijk. Wanneer uw het gewenste product gevonden heeft, plaatst u het simpel in de winkelwagen met de daarvoor bedoelde groene knop. Vervolgens kunt u rechtsboven via het winkelwagen icoontje uw winkelwagen openen en het bestelproces vervolgen.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

De planten die op deze website staan, hebben we allemaal zelf op voorraad staan in de kwekerij. Hierdoor zijn wij in staat zeer snel te leveren. Tijdens werkuren wordt de bestelling nog dezelfde dag aangeboden bij PostNL. Bij bestelling buiten werkuren, wordt de bestelling de eerst volgende werkdag ingepakt en aangeboden bij PostNL.

Krijg ik een track&trace code wanneer mijn bestelling wordt verstuurd?

Ja, zodra deze beschikbaar is, zal deze per mail worden toe gezonden.

Kan ik een bestelling ook afhalen?

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen. Tijdens werktijden is het mogelijk af te halen in Rijsenhout en tijdens avonduren en weekenden in Ter Aar.

Is het mogelijk van te voren een foto van de plant te krijgen?

Dat is zeker mogelijk. Hoewel wij ons best doen om de foto's op de site up-to-date te houden, is het mogelijk dat de foto bij het product iets afwijkt van de werkelijkheid. Dit is vooral mogelijk bij bloeiende planten.

Via Whatsapp of email kunt u een foto aanvraag doen en wij zullen nog dezelfde dag een 'live' foto vanuit de kas doorsturen

Gratis thuis bezorgd in de gemeente Nieuwkoop of in Rijsenhout, hoe werkt dat?

Woont u in de gemeente Nieuwkoop of in Rijsenhout en wilt u een van onze mooie, bijzondere planten op uw balkon of terras, en afhalen is niet mogelijk? Dan komen wij graag uw aankoop gratis thuis bezorgen, zodat u ook kunt genieten van de speciale planten die wij aanbieden. 

plaats de gewenste plant in de winkelwagen en open uw winkelwagen. Wanneer de vraag komt voor verzending, kies dan de optie voor gratis thuis bezorgd in de gemeente Nieuwkoop of Rijsenhout. Bij bestelling binnen werkuren zal de order nog dezelfde dag worden thuis geleverd, en anders de eerst volgende werkdag.

Thuis bezorging zal zijn aan het eind van de middag of de vroege avond.

Ik heb een vraag gesteld, wanneer wordt deze beantwoord?

Wanneer uw een vraag heeft gesteld via de Whatsapp optie, zal meestal binnen enkele uren al een antwoord komen op de vraag.

Bij een vraag via email zal het antwoord binnen 1 werkdag volgen.

Waar komen jullie planten vandaan?

de Mediterrane planten die wij aanbieden worden gekweekt door verschillende kwekers in landen rond de Mediterraanse Zee. Dit zijn kwekers uit Portugal, Spanje, Italië, Griekenland en Israël. Wanneer de planten gereed zijn voor verkoop, worden ze naar Nederland gehaald en hebben ze kans om te acclimatiseren in de kas. Hiermee wordt bedoeld dat ze bij kunnen komen van transport en kunnen wennen aan het klimaat hier. Ze worden uitgepakt in een zgn koude kas, waar ze vorstvrij staan.

Ook bieden wij een beperkt assortiment Pothos planten aan, zoals de Scindapsus pictus Silvery Ann en de Philodendron scandens Brasil. Deze worden gekweekt door de kweker naast ons, waar we zelf de planten mogen uitzoeken voor verzending.

 

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Momenteel ondersteunen wij vooruit betaling met IDEAL. Deze manier van betalen is zeer gemakkelijk en werkt gebruiksvriendelijk

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Omdat onze producten vallen onder de ruil en retour regels voor bederfelijke producten, hoeven wij volgens de wettelijke regels rondom de bedenktermijn van 14 dagen, de bestelling niet retour te nemen.

Uiteraard vinden wij het heel vervelend wanneer je niet tevreden bent. Samen kunnen wij tot een passende oplossing komen. Neem contact op via 1 van de opties en we zullen je verder helpen.

Kunnen jullie ook buiten Nederland leveren?

Momenteel leveren wij alleen binnen Nederland met PostNL. We onderzoeken de mogelijkheiden om ook buiten Nederland deze mooie planten thuis te bezorgen